måndag 18 maj 2009

Prinsen Eddy.. :))

Har varit sååååå himla duktig idag!!!
Vi har ju varit hos läkarn för att utreda detta med mjölkintolerans, så de blev både pricktest och blodprov att lämna för lilleman idag...
Men han sa inte ett dugg när sköterskan stack honom! Han satt o tittade på o skrattade till precis när hon stack honom.. Skönt att han inte blir lika larvig med nålar som sin mamma!! ;))

Så dom har uteslutit att de skulle kunna vara mjölkallergi. Frågan som fortfarande återstår är om mag-tarmkanalen har en brist på enzymet som heter laktas.. Så nu väntar vi alltså bara på svar om detta blodprov.. Jag hoppas ju givetvis att proverna ska påvisa att laktasenzymet INTE fattas, men de får vi ju veta om ett par veckor iaf!!

Just nu ligger Lilleman o sover o jag ska slänga mej på soffan en stund o vila lite.. Sen ska vi bara gosa o mysa o leka, jag och min älskade son!!!

Till dig min älskade son, jag lånade dikten men de spelar ingen roll, för de e så jag känner för dig!:

Pojkar förekommer i diverse storlekar, vikter och färger.
De påträffas överallt - ovanpå, under, klättrande på,
hängande i, springande runt och hoppande över.

Mödrar älskar dem, små flickor avskyr dem,
äldre systrar och bröder tolererar dem, stora människor
ignorerar dem och Himlen beskyddar dem.

En pojke är sanningen med en sotfläck på näsan,
visheten med bubbelgum i håret och framtidshoppet
med en groda i fickan. En pojke är en magisk varelse -
man kan stänga ute honom från sin slöjdverkstad men inte ur sitt hjärta.

Och när man kommer hem om kvällen med bara spillrorna av
sina drömmar och förhoppningar kvar, då är det han som lagar
dom igen med två magiska ord:

Hej, mamma!

Skriven av en Okänd.

Du är mitt allt och solen i mitt liv, utan dej vore jag ingenting!!
Mamma älskar dej Eddy Andersson!!!!

Puss o hej!!

Inga kommentarer: