onsdag 22 april 2009

Sitter just nu med....

... lilleman i knät o försöker skriva... de går sådär....
Han säger hela tiden "nänänä, mamma. Titte tjakton mamma.."
Han e för sööt ungen!!!
undrar hur man spenderade all den lediga tiden innan man fick honom?
Man har ju heela tiden nåt att göra!!! :))

Idag har jag ingenting inplanerat mer än att jag lovade Lilleman att vi ska gå o köpa varsin glass på em OM han ÄTER BRA!!!! MMM, mamma sa han då!! ;)
Du e för sööt lillskrutt!!

Idag är en sån där dag när man bara känner att man vill KASTA ALLT och köpa allt nytt!!! Både kläder, inredning, skor,växter, bil, jaa, allt!! De gör man ju givetvis inte men jag har bara en sån dag idag!!

Nää, man kanske skulle gå o äta lite frukost... Har ju inte gjort de än o klockan e 10:30.... hmmm.... jaja de blir nog bra...
KAFFE ska jag ha!!!

Frukosten får väl bestå av Havregrynsgröt, kokt ägg och 1 Kopp kaffe...
Eller om man ska ta 2 smörgåsar med skinka, 2 skorpor, 3 körsbärstomater och 1 kopp Kaffe...
Njaa, de första alternativet lät godast just nu, så de blire!!!

Hepp, nu e de frukost-tajm!!!

Dagens visdom:
Vi måste våga ta steget in i det okända...

Uppdatering!!!

Nu ringde eddys dagmamma!! Eller jaa, för några minuter sen!!
Den 4 maj kommer hon hit med sina dagbarn och hälsar på!!! AAAHH!!!!!!!
Nu bara kände jag att jag måste gå över hela huset med förstoringsglas, dammvippa, och hela städ-kitet!!!! HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!
Så nu måste jag bara skriva en Att-göra-Lista!!!

1. Damma alla rum
2. Slänga allt skräp som vi inte har använt det senaste året
3. Plocka undan och ställa alla saker på platser där de ser bra ut!!
4. Dammsuga golvena
5. Skura golvena
6. Gå ner i källarn o börja måla!!
7. Åka till cheapy och inhandla en bänkskiva och golvtrall till mitt hobbyrum
8. Tvätta de där 2 par byxorna o 3 tröjorna som ligger i tvättstugan.
9. Rensa bland Eddys alla leksaker!!!!
10. Köra med körskolan
11. BAKA!!!!!!
12. Plocka iordning i mitt pysselrum o få ner alla hobbygrejjer!!!
13. Hinna med o laga mat och natta lilleman mellan varven!!
14. Plocka iordning i trädgården
15. Duscha
16. PLUGGA TEORIN till körkortet!!!
17. Planera in Ullaredsresa och Linköpingsresa
18. Sätta opp en bra hylla i hallen där jag kan ställa små korgar där vi kan lägga kepsar o dylikt i!
19. Rensa bland alla skor!!
20. Hinna med o sova mellan varven!
21. Bädda rent i sängarna!!
22. Få lilleman att äta själv....
23. JOBBA
24. Gå på Gamleby-marken den 24 April!!!
25. Skruva ihop den nya gasol-grillen!!
26. Planera vad vi måste handla hem
27. Planera in vad vi ska äta de 4 kommande veckorna! (gör månadsplanering!!)
28. Hinna med att umgås med min sambo o son
29. Måla om i tvättstugan
30. Inse att jag kommer va heeelt dööö innan sommarn kommer!!!!!!!!!!

*pust!!!*

Fick mina grejjer från pyssellyckan idag!!!
Åh, vad nöjd jag e med mina grejjer!!!!!!! :))
Blir o handla därifrån FLER gånger!!!!

Nepp, dags o ta tag i mitt liv!!!
Byebye!!

Inga kommentarer: